Showing posts with label Amin. Show all posts
Showing posts with label Amin. Show all posts

Thursday, October 21, 2010

Tak tau dok diam..



Amin ni dah setahun 5 bulan..semakin menjadi2 perangai tak duduk diam dia..kalau diam pon..tangan dia akan tergedik2 sambil otak dia ligat berfikir nak buat apa serterusnya , tak dapat tangan..kaki pun jadi untuk dia menguis2..apa2 benda..

Hobi dimasa lapang..(Amin mmg banyak masa lapang..sbb x pegi taska..)menyelongkar..abih segala benda dalam laci,almari,kabinet..beg tangan,juga tak ketinggalan..laci kat dashboard kete..

Waktu rehat Amin..hanya ketika tidur..bila Amin tidur..terasa aman..yaamat..tapi kalau lama2 terasa sunyi..pulak..........

Lama tak boh gambark Amin...muka dah tak baby lagi..muka nakai ada..kadang2 lebam kat kepala..tepi mata..bibir..faham2 lah budak yg tgh umor cam ni..Cuma harap2 tak adalah kecederaan yg serius..sbb tulah..kena sungguh2 awasi dia..Oklah, layan je lah foto2 Amin Al Farhan...

Ini perangai Amin kat meja makan...tangan dia memang pantas kilat..mencekau makanan..


Masa tengah selongkar2 lantas terjumpa sebotol vitamin Appetton Alphabet..mau semua huruf A to z nak dimakannya..

Ini gambar pagi tadi..semasa tengah nyenyak tido..bolehlah mama dia settlekan kain baju yg menggunung tak berlipat...sekonyong2 ,tengah menyusun kain dalam alamari di bilik Abang Ngah..terdengar daku tapak kaki kecil...tap ! tap! tap!..Alamak...dah bangun..dia...!!!


Pas tu..masa mama dok sibuk dibelakang..sidai kain baju..Amin pun mula lah..operasi berkebun dan bermain kucing..

Hasil kebun...ditepi rumah

Memetik cili api la pulak...


bila letih...rehat dulu...



Dok kejar kucing keliling pokok serai...

Tu..dok perati camana Abah menyangkul...pasni kena soroklah cangkul tu...



OOoo...Amin...mana satu tu..confius!..confius!..

Sunday, March 28, 2010

Mengantuk lah...

Ngantuknya mataku...mlm tadi Amin buat Oncall dari kul 3am smpai dkat kul 5am..pastu mata ku dah tak tahan lg..pas kt abah dia..dia berjaya tidurkan pakai buaian..
Sedar2 pagi tadi..5 min lg kul 7..solat gajah ler...

Amin ni kalu tak sehat camtulah..agaknya malam tadi..dia blocked nose kot..after apply..vicks for children perasa stoberi..nampak cam lega..buh kat dada..belakang dan perut...

Pagi tadi pas bagi Amin b.fast..kasi ubat batuk dia lalok lagi..masa dok kalut sidai kain..abah ngan happynya..istiharkan Amin dah tido...so kami pakat lah cepat2 pi pasar tani..suruh Hilman jaga..sat ..kasi la 3 hinggit..bagi dia semangat sket jaga adik ..


(Ini tempat feveret Amin..suka sgguh dia dgan talipon...nak jadi receptionist kot)

Sunday, May 17, 2009

Lagi...gambar Amin...


Sori lah ye..sekarang ni musim Amin..so posting pasal Amin je la..masak2 nantilah..sbb..mama la ni hari 2 makan lauk haruan je..resepinye..bese lah resepi orang dlm pantang..ada halia,lada, asam...

Ni ada lagi gambar2 Amin yang suka buat muka manja2 manjalara..